stat4u

czwartek, 25 lutego 2016

styczeń 2016 egzamin praktyczny

 Treść zadania mam od osób, które zdawały egzamin


Kobieta w zadaniu ma 63 lat pani Anna Zdrojewska przebywa 3 dobę na oddziale wewnętrznym , ma zapalenie płuc i nadciśnienie tętnicze , straszne się poci , ma brak apetytu , bóle głowy , jest osłabiona , nadciśnienie tętnicze 160/70 , tętno 85 u/ min. , gorączka 38.5 stop. C zaleca się mierzenie ciśnienia co 4 godziny , pluje gęsta wydzieliną ropną , nie chętnie prowadzi rozmowy , ma wenflon na prawym przedramieniu .
Należy umyć klatkę piersiową następnie kończyny górne i plecy oraz oklepać , a także zmienić koszule nocną . Wypisz cele i problemy
plan działania opiekuna na podstawie problemów opiekuńczo-pielęgnacyjnych pacjentki - tabela z dwoma kolumnami - z lewej problemy pacjentki trzeba było wypisać, a z prawej rozpisać plan działania.
Oprócz planu działania opiekuna była jeszcze karta indywidualnej pielęgnacji chorego, gdzie trzeba było odnotować godz. wykonania czynności i dać parafkę ( nie swoje nazwisko) 

jak wypisać problemy, cel i działania? oto przykady

Problem: pacjentka ma spocone ciało i przepoconą koszulę; jest osłabiona nie może sama zadbać o higienę
Cel: zapewnienie czystości,poprawienie samopoczucia i estetyki zapobieganie odleżynom poprzez poprawienie funkcji skóry.
Działanie: Wykonanie toalety piersi, kończyn górnych,pleców i pośladków; zmiana koszuli; obserwacja pacjenta

Problem: pacjentka ma gorączkę, obficie się poci, traci dużo płynów
Cel: nie dopuścić do odwodnienia
Działanie: podawać pacjentce płyny do picia, dbać o mikroklimat sali, wykonywać pomiar temp. co 4 godz. obserwacja pacjenta

Problem : pacjentka ma zapalenie płuc, pluje gęstą wydzieliną ropną
Cel: wywołanie drgań i wibracji tkanki płucnej, ułatwienie odkrztuszenia zalegającej wydzieliny; pobudzenie krążenia, zmniejszenie napięcia mięśniowego; usprawnienie procesu oddychania
Działanie: oklepywanie pleców, nacieranie, zmniejszenie napięcia mięśniowego; obserwacja pacjenta

Nalezy dokładnie i powoli wykonywac każdą czynność. Pamiętajmy, że rękę na której założony jest wenflon traktujemy jako chorą.  
Po umyciu kończyn górnych, klatki piersiowej ,  pleców i oklepaniu nakładamy koszulę - zaleca się ułożenie pacjenta w pozycji drenażowej ze względu na wydzielinę oskrzelową. Pamiętajmy, że ze względu na nadciśnienie i problemy z oddychaniem nie kładziemy pacjentki całkiem na płasko, przy wykonywaniu toalety wyjmujemy tylko małe poduszki spod głowy, zostawiamy głowę wyżej na dużej poduszce
 
Do wykonania zadania potrzeba:
2 ręczniki
1 koszulę nocną
1 myjke jednorazową
1 miskę z wodą z dodatkiem mydła
1 spirytus salicylowy ( nie 90%  ten jest dodany do zestawu w magazynie dla zmyłki)
1 środek do dezynfekcji powierzchni
1 tacke na której układamy:
- miskę nerkowatą i listki ręcznika papierowego lub lignina
- 2 pary rękawiczek
- termometr do sprawdzenia temp. wody

25 komentarzy:

  1. Zdałam na 90%, bardzo dziękuję za wspaniały blog :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gratuluję i bardzo się cieszę, że informacje na blogu przydały się w przygotowaniach do egzaminu. Pozdrawiam

      Usuń
  2. Bardzo przydatny blog ;) wszystko dokładnie objaśnione. Ja mam praktyczny teraz w czerwcu ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też mam egzamin teraz 22 czerwca i zastanawiam się co.będzie :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj,
      Też zdaję, troszkę później. Trzymam kciuki!!!
      Jeśli pozwolisz z przyjemnością pogratuluję osobiście:
      quoreaa@gmail.com

      Usuń
  4. Ja też mam egzamin teraz 22 czerwca i zastanawiam się co.będzie :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja mam 18 czerwca.

      Usuń
    2. mi wypada 23 czerwca więc fajnie by było jakbyś w pisała co było na praktycznym. Powodzenia i dzięki za ewentualne info.Pozdrawiam.

      Usuń
    3. mi wypada 23 czerwca więc fajnie by było jakbyś w pisała co było na praktycznym. Powodzenia i dzięki za ewentualne info.Pozdrawiam.

      Usuń
    4. Mi wypada 23 czerwca więc fajnie by było jakbyś w pisała co było na praktycznym. Powodzenia i dzięki za ewentualne info.Pozdrawiam.

      Usuń
  5. A ja mam 30 czerwca może napiszecie co było???

    OdpowiedzUsuń
  6. Kto ma 18 czerwca,proszę napisz jakie było zadanie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam p. Agnieszko.Jak to jest z zakładaniem koszuli ? W jednych materiałach pisze,że zaczyna się od ręki dalszej ( przyjmując,że jest zdrowa) , ale spotkałam się,że od głowy ? pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zaczyna się od dalsze jeśli jest zdrowa- na egzaminie zwracają uwagę na to czy znasz kolejność stron, więc wariant "głowa" ich nie interesuje

      Usuń
  8. Dziękuję :) Jest Pani Wielka :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Chciałam się zapytać kiedy będzie pani wiedziała co było na egzaminie w czerwcu ? :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. w lipcu opublikuję zadania po zakończeniu egzaminów

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam ogromną prośbę w środę zdaje praktyczny proszę o pomoc!😥strasznie się boję że nerwy będą górą jak ktoś jest już po to niech coś napisze kierunek OM

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie moge publikować treści dotyczących zadań egzaminacyjnych w trakcie trwania państwowego egzaminu. Jesli chcesz się poradzić lub o coś zapytać to napisz aga23034@gmail.com

      Usuń
    2. na górze strony jest również formularz kontaktowy gdzie możesz zadawać pytania

      Usuń
  12. Witam.
    Mam pytanie czy ktoś z Was miał może już egzamin praktyczny zawodowy czerwiec 2016?Bardzo proszę o podzielenie się jednostką chorobową :)z góry bardzo dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak Pani Agnieszko jest z przenoszeniem Pacjenta z unieruchomioną rękom na temblaku na wózek?

    OdpowiedzUsuń
  14. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń